آموزش فعالسازی قابلیت VoLTE برای دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در گوشی های شیائومی

VoLTE چیست؟
VoLTE مخفف Voice over LTE به معنی «انتقال صدا بر بستر ال‌تی‌ای» است. همین عبارت کوتاه، تا حد زیادی ماهیت این فناوری را شرح می‌دهد. زمانی که چشم ما به عنوان «فناوری 4G» یا LTE می‌خورد، عمدتا یاد مواردی مانند اینترنت موبایل و سرعت بالای آن می‌افتیم. ولی باید بگوییم این فناوری، قابلیت‌های جذاب دیگری را هم امکان‌پذیر می‌کند که یکی از آن‌ها، مکالمه VoLTE است.
مهم‌ترین مزیت فناوری 4G نسبت به 3G و 2G این است که در هر لحظه می‌توان داده‌های بیشتری را منتقل کرد. بدون ارائه فناوری VoLTE، حتی در صورت پشتیبانی گوشی از فناوری 4G گوشی‌ها در هنگام تماس به شبکه 3G یا 2G سوئیچ می‌کنند و این باعث می‌شود کیفیت صدا کاهش یابد. در حقیقت، به لطف این فناوری، می‌توانید کیفیت صدای بالایی را هنگام تماس تلفنی تجربه کنید. علاوه بر این مورد، در این فناوری، هنگام برقراری تماس دیگر اینترنت قطع نمی‌شود.
نحوه فعالسازی قابلیت VoLTE ( تماس از طریق بستر LTE یا 4G) در گوشی های شیائومی (اپراتور همراه اول):

1- ابتدا برنامه Telfi را از لینک زیر نصب کنید.

2- با شماره خط همراه اول خود در برنامه ثبت نام کنید.

3- اکنون پیامکی دریافت می‌کند که VoLTE برروی خط شما فعال شده است، بعد از فعال سازی، برنامه را Uninstall (حذف) کنید.

4 – مطابق آموزش زیر به منوی تنظیمات سیمکارت بروید و گزینه VoLTE را فعال کنید (از قسمت Simcars & Mobile Networks، بر روی IR-MCI کلیک کنید و در انتها گزینه Use VoLTE باید فعال باشد، در صورت خاموش بودن یا وجود نداشتن این گزینه، عبارت *#*#86583#*#* را شماره گیری کنید تا عبارت Disabled بر روی صفحه، نمایش داده شود.)

5 – یکبار دستگاه را در حالت هواپیما قرار داده و سپس از آن خارج کنید.

اکنون اگر دسترسی به شبکه 4G داشته باشید علامت VoLTE یا HD در کنار آنتن موبایل قابل مشاهده است و می‌توانید از تماس با کیفیت صوتی بالا بهره‌مند شوید، لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت لازم است تا گوشی موبایل هردو طرف تماس از این قابلیت پشتیبانی کند.

 

نحوه فعالسازی قابلیت VoLTE ( تماس از طریق بستر LTE یا 4G) در گوشی های شیائومی (اپراتور ایرانسل):

1- مطابق آموزش زیر به منوی تنظیمات سیمکارت بروید و گزینه VoLTE را فعال کنید (از قسمت Simcars & Mobile Networks، بر روی Irancell کلیک کنید و در انتها گزینه Use VoLTE باید فعال باشد، در صورت خاموش بودن یا وجود نداشتن این گزینه، عبارت *#*#86583#*#* را شماره گیری کنید تا عبارت Disabled بر روی صفحه، نمایش داده شود.)

2 – یکبار دستگاه را در حالت هواپیما قرار داده و سپس از آن خارج کنید.

3- اکنون اگر دسترسی به شبکه 4G داشته باشید علامت VoLTE یا HD در کنار آنتن موبایل قابل مشاهده است و می‌توانید از تماس با کیفیت صوتی بالا بهره‌مند شوید، لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت لازم است تا گوشی موبایل هردو طرف تماس از این قابلیت پشتیبانی کند.

 


 

بنا به دلایل نامشخصی ممکن است قابلیت VoLTE برای شما فعال نشود، درصورتی که موفق به فعالسازی VoLTE به روش های بالا نشدید، دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد و مشکل از سمت اپراتور ها می باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر

  1. سعید پاسخ

    سلام خدمت دوستان عزیز
    برای بنده موقعی که مسیج میاد که تایید کنه برنامه رو کامل نمیشه و مجبور میشی بیای بیرون، کسی به چنین مشکلی برنخورده

  2. مهدی پاسخ

    ادمین ای کاش معایبش رو هم میگفتین
    همه مراحل رو رو انجام دادم Volte هم فعال شد اما وقتی گوشی رو خاموش میکنم و یا به حالت هواپیما میزارم هر کسی با من تماس میگیره بوق اشغال یا Call end میزنه براشون و اونا فکر میکنن من خودم گوشی رو قطع میکنم و یا در حال صحبت کردن هستم در حالیکه گوشی من خاموشه — هر چقدر هم تلاش کردم غیر فعال کنم از همراه اول نشد که نشد — ۰۹۹۹۰ هم نتونست کمکم کنه- خلاصه الان نه پیامک تماس بی پاشخی برام میاد نه مشکلم حل میشه برنامه رو هم غیر فعال و پاکش کردم( گوشی شیامی نت ۸ پرو )

    1. کاوه حاجی نجف نویسنده پاسخ

      این حرکت رو خیلی از افراد انجام دادن و هیچ مشکلی هم نداشته، سعی کنید سیمکارت رو توی یه گوشی دیگه بذارید و تست کنید یا نهایتا ریست فکتوری کنید

      هرچیزی که هست مشکل از آموزش ما نیست و این روش انجام شده توسط خود شرکت های همراه اول و ایرانسله

      1. مهدی پاسخ

        من که روی گوشی شیائومی نت ۸ پرو انجام دادم همین مشکل بوجود اومد ، سیم کارت رو انداختم روی گوشی شیائومی دوستم که برنامه رو نصب نکرده بود در اون گوشی هم وقتی حالت هواپیما میزاشتیم اونی که زنگ میزد بهش call end میخورد و حتی پیامک تماس هم نمیومد همچنین وقتی گوشی رو خاموش میکردیم بوق اشغال میزد… زنگ زدیم ۰۹۹۹۰ اونا پرونده تشکیل دادن اما متاسفانه اونا هم تا حالا نتونستن درست کنن با تعویض سیم کارت هم مشکل درست نمیشه چون در سورس برنامه سیم کارت شما اختلال ایجاد میکنه و حتی سیک کارت اگه عوض بشه همون مشکل پابرجاست.اشکال از گوشی نیست اشکال در سیم کارت بوجود میاد.
        این تنها مشکل من نیست شما میتونید برید گوگل پلی قسمت نظران telfi اونجا هم خیلی ها با این مشکل دست به گریبانند.

        1. کاوه حاجی نجف نویسنده پاسخ

          به هر حال نزدیک به ۱ سال هست که این آموزش تو کانال ما منتشر شده و خیلیا هم استفاده کردن تا به الان این اولین موردی هست که میبینم با مشکل مواجه شده

          1. محسن

            سلام کاوه جون من mi a2 دارم برنامه رو نصب کردم بعد از باز کردم فقط نوشته که منتظر بمانید تا اطلاعات سیم کارت بیاد،حرکته دیگه ای نکرده